4 rok - CM UJK - protipy! :)

Witajcie, otrzymałam od Was wiele pytań dotyczących tego jak wygląda 4 rok na kierunku lekarskim CM UJK.  Efektem tego będzie zbiorczy post, w którym mam nadzieje rozwieje wszelkie wątpliwości ;)  Praktycznie cały kompleks WSZ w Kielcach jest przy ul. Grunwaldzkiej 45, natomiast ŚCO przy ul. Artwińskiego 3 7 semestr (zimowy)  Anestezjologia i Intensywna Terapia  W tym semestrze odbywa się Anestezjologia. Zajęcia praktyczne są w Klinice Anestezjologii Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego (WSZ) w Kielcach, trwają tydzień (seminaria i ćwiczenia praktyczne).  Z pewnością będzie wejściówka opisowa, zagadnienia można znaleźć w sylabusie przedmiotu  pod koniec klinik jest też opisowe zaliczenie przedmiotu.  Książki - zalecaną literaturą jest "Crash Course" jako podstawa + aktualne wytyczne resuscytacji + materiały podawane podczas zajęć. Dla chętnych Larsen, można doczytywać pewne treści, ale nie radze go kupować, jeżeli ktoś nie chce wiązać swojej przyszłości z tą dziedziną.  Chirurg

Wejściówki, kolokwia, zaliczenia, czyli jak obecnie wygląda życie studentki II roku medycyny

Ostatni wpis na moim poprzednim blogu pojawił się 20 października. Moja nieobecność była spowodowana nawałem pracy, który na mnie spadł. Mam za sobą dwa otwarte kolokwia z mikrobiologii, jedno z fizjologii, a także mnóstwo wejściówek itp.
Jednak, w tym wpisie chciałabym się skupić nad tym jak wygląda II rok medycyny w Kielcach.
W październiku (przez jakieś pierwsze dwa tygodnie) mieliśmy bardzo luźny plan, w moim mniemaniu zbyt luźny. Przez taki układ w listopadzie mieliśmy jak to mawia mój kolega "kolosoliadę". 

Przedmioty, które mamy w I semestrze to:

Mikrobiologia:
myślę, że śmiało mogę powiedzieć, że jest to przedmiot, na który poświęcam najwięcej czasu. Wynika to z faktu, że zdecydowanie na każde zajęcie musimy być perfekcyjne przygotowani, a także z tego, że nasze kolokwia z mikrobiologii są otwarte. Wymagają naprawdę sporej wiedzy. Kolokwium składa się z 10 pytań, o charakterze opisowym. Za każde pytanie otrzymujemy 1 punkt. Niestety próg zaliczenia jest dość wysoki, jak na rodzaj pracy - wynosi 66%. 
Prawie na każdych zajęciach były wejściówki, również o charakterze opisowym - zbieramy punkty z wejściówek, próg taki jak w przypadku kolokwium.
Z mikrobiologii mamy: wykłady, ćwiczenia oraz laboratoria, czyli część praktyczną. 

Fizjologia:
dla mnie chyba jeden z najlepszych przedmiotów. Wymaga dużej ilości nauki, jednak pozwala mi choć trochę myśleć. Fizjologię po pierwsze należy zrozumieć.
Przeważnie na ćwiczeniach mamy wejściówki lub jesteśmy odpytywani na ocenę.
Mamy kolokwia o charakterze testowym.
Laboratoria: praca z programem Lab Tutor, na którym wykonujemy doświadczenia. 

Biochemia:
Mamy wykłady oraz ćwiczenia - zajęcia praktyczne, wykonujemy doświadczenia z zakresu biochemii. Kolokwia testowe (w liczbie dwóch). Dość przyjemny przedmiot, kończy się egzaminem po 1 semestrze. 

Genetyka:
nie mogę się wypowiedzieć na temat tego przedmiotu, ponieważ został mi przepisany.

Diagnostyka laboratoryjna:
w mojej opinii tematyka przedmiotu jest interesująca, jednak sam przedmiot nie jest zbyt ciekawie prowadzony, a szkoda. Bardzo dużo nauki pamięciowej, z której mało co wynosimy, bo szybko zapominamy informacje. Trochę działa na zasadzie "zakuj, zdaj, zapomnij". 

Angielski -kontynuacja 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Scapula aurea, co to właściwie jest?

Opinie o uczelniach cz. 7

4 rok - CM UJK - protipy! :)